Dus je hebt een product. Vanzelfsprekend wilt u het in het best mogelijke licht presenteren, daarom zou u zich moeten verdiepen in een soort commerciële fotografie die bekend staat als een productfoto. Zoals de naam doet vermoeden, is het belangrijkste idee erachter om uw product op een aantrekkelijke manier voor uiteenlopende doeleinden te fotograferen. U kunt de genoemde afbeeldingen bijvoorbeeld gebruiken voor catalogi, advertenties, brochures, pitches en meer. Kortom, wanneer u een goede maar aantrekkelijke weergave van uw product nodig heeft, wendt u zich tot productshots. Het is overbodig om te zeggen dat als je wilt dat je foto's er prachtig uitzien en het doel dat je voor hen hebt bereikt, zult vervullen, je voor heel veel verschillende elementen moet zorgen. Om dit voor u gemakkelijker te maken, hebben we een lijst samengesteld met zaken waarop u moet letten bij het verwerken van productfoto's. Maar dat niet alleen! In dit bericht laat ik je twee verschillende benaderingen zien die je kunt gebruiken om de perfecte foto's voor je producten te maken.
Als algemene vuistregel, zorg er echter voor dat de producten die u laat zien niet worden vervormd, omdat u uw potentiële klanten niet wilt bedriegen. Evenzo, als u meerdere productopnamen hebt gemaakt, ga dan voor een samenhangende look om een verhaal te vertellen dat logisch is voor uw merk. Nog vragen?